2015. június 6., szombat

Distance (poem; Larry)

Hello mindenkinek!!:)

Hogy vagytok ezen a meleg és fülledt napon?? Én személy szerint kikészültem a meleg miatt; remélem Ti azért nem döglöttetek meg majdhogynem. :):) 
 Nooos akkooor itt is lennék azzal a nemrég említett különlegességgel: egy Larry, prózában megírt történettel. Az oldalaknál (amelyek a bal modulokhoz kerültek) a "Poems" feliratnál lesz majd a jövőben megtalálhatóak az ilyen, versben megírt sztorik.
 Őszintén??? Rettegek a reakcióktól. A versem a gyász megküzdését emeli ki: tehát egy igen depressziós történetre lehet itt számítani... Aki nem szereti az ilyeneket, ne erőltesse ((habár jólesik minden vélemény, hiszen ez egy elég új dolog a bloggerek világában)); mert az egész szomorú hangvételű, viszont - szokásomhoz híven - valamennyire tanulságos, azt hiszem.
Oké, fogalmam sincs, milyen lett.
Azért remélem nem lett szar, már bocsánat a káromkodásért.
Jó olvasást kívánok (((összesen 13(!!!) oldalas lett, tejóég))), és kitartást az utolsó iskolai hétre!!! :):) Már csak egy nagyon kicsit kell kibírnunk, hál' Istennek... 
Ó, és még egy utolsó dolog. Változott a design; amiben NAGYON sokat segített Kaede - készített is nekem egy fejlécet. Nagyon szépen köszönöm a segítségét; hálás vagyok!!! Szerintem nagyon egyedi és klassz lett a fejléce, nem gondoljátok???!!!
Ui.: A One Direction koncertig nem tudom, hogy fogok-e már jelentkezni; mindenesetre előre szeretnék mindenkinek NAGGGYOOON sok jó kívánságot küldeni - TUDOM, hogy hatalmasat fogunk ott bulizni!!! (Igen, én is megyek majd, amiért nagyon idegesnek érzem magamat, és egyben szerencsésnek is....)

N. G. xoxo


(Saját)


1. szín:
Louis egyedül a parton 

Nyári szél suttogása
Simogatta bús arcát. 
Lelke súlyának markolása 
Tán meg is látszott már: 
Ott a két óceán kékségben 
- Íriszei tükrében, ez kétségtelen. 
Csönd s a temérdek 
Hegedű szószólók hangja 
Töltötte be a teret. 
Holdnak fénye világította 
Körbe arcát, 
Annak minden zugát. 
Felsóhajtott: 
Kétségbeesett sóhaj hagyta el 
Két lágy ajakpárnáját 
S forrt az még Kedvese 
Csókjától még most is, 
Untalanul őt bánatra gerjesztve tán. 

Louis: Ó, te gyalázott lény 
Ki Sorsomat kezébe vette 
Születésem éjjelén:
Látom, most sem könyörülsz meg 
Rajtam, s hagyod szívem néma 
De annál csípősebb fájdalmai rengetegét. 
Mondd, te, ki ezt tán élvezed: 
Saját magam kihunytával 
Örömtáncot lejtesz? 
Avagy forrongó dühvel utánam 
Settenkedsz; 
Hogy nyugtom soha se legyen 
S Boldogságom satuba vesszen?

Száraz szemekkel, férfiasan 
Meredt a fehér tányérra 
S hagyta, had ragadja 
El egy pillanatra - csupán egyre 
A nyugalom csöndes partja.

Louis: Tán ezt kéne tennem, 
Nemigaz? 
Pokolba s tán örök kárhozatra 
Vinnem el 
Magamat? 
De, ó, ha még hallasz őrangyalom 
Hagyd itt, kérlek őszinte válaszod: 
Mit tegyek, ó, mit tehetnék 
Magammal ma már? 
Álmok, vágyak s család 
- Mindezek már mit sem 
Számítanak nekem 
Többé már: 
Önző módon elhagynám 
Földi valómat 
Hagyva, hogy a Halál 
Ismeretlennek tűnő marka 
Elvigyen 
Reménytelenül abban reménykedve 
Utána elmúlik minden 
Szilaj fájdalom fala. 

Pusztán egyetlen kattogás 
A faliórákon, s a fiú a 
Bólintásával mindenki 
Lelkén örök nyomot hagyott.

2. szín:
Harry egyedül, szobájában 

Göndör selymessége ziláltan 
Fonta körbe arcát 
Akárcsak valója - jellegzetes 
Tulajává válva ragadta 
El 
Lelkét s testét gonosz 
Bánathajó szerkezet 
Kikötője biztos talajon: 
Keményen farolt 
Tutajon. 
Vakító csönd leple 
Jelent meg vele 
- Mint mostanában mindig 
Tehetetlenné téve őt. 
Ablakán a kerek s sárga 
Tányér kínálgatta keresztül 
Magát; egész 
Fellelkesült 
Az ég - gondolta ekképp.

Harry: Még az Anyatermészet 
Hajnali szépségének tehetős 
Elegye sem képes 
Szívem súlyát rendbe 
Tenni 
- Ne is próbálkozz fényeddel, Kedvesem! 
Mert az én igazi Kedvesem 
Többé nincs velem 
Ily' szerencsétlenül végeztem, 
Én, a csúnya valóm: 
Fiatal és szeszélyes tartós 
Meggondolatlanság tartott 
El velem 
Hagyta, hogy megtegyem 
- Első s sok éves Szerelmem 
A köd lakosa legyen.

Ő nem volt rest: 
Könnye csöppent 
S annak hangja oly' némaként 
Teremtett dallamot 
Akárcsak szívének fájdalmas dorongja csapott 
Papot.

3. szín:

Távolság az amely szétszakít 
Minket; 
Lehetetlenné téve 
Mindent. 
Dombok s völgyek 
Folyók s tengerek 
Még óceánok hideg sarja 
Is azt mutatja 
Két embert mennyire választhat 
El 
A fellegek talaja. 
Modern időket élve ez már 
Nem tűnik gyötrelemnek: 
Az emberiség megoldott mindent 
Eszközeivel hidat épített velük már 
Persze. 

S míg a smaragdkő bámulta a 
Napfény meleg arculatát, 
Hat órakattogással 
Az óceán nézte a Hold tányérjának 
Periódusát. 
Tik tak: 
Az idő telik 
S szívek telítettségét egyre jobban
Fejik. 
Szigetország partjai új 
Lelket ragadtak el: 
Mely egészen a 
Mennyországig utazott el. 

Közös világ közös kútja 
Többé már nem lesz 
Kettejük otthona.

4. szín:
Temetőben; Harry és Niall a sír előtt 

Harry: Barátom; mond meg nekem 
Hogy lehettem ilyen vak és 
Szemtelen? 
Nem vettem észre Kedvesem 
Soha el nem apadó érzelmét 
Ó, bárcsak Vele lehetnék!

Niall: Fájdalmad Barátom 
Határtalan: 
Tudom, hogy csábít téged 
A Halál marka. 
Szeretett Téged ez 
Kétségtelen, s fentről 
Tán még mindig Veled 
Szenved. 
De figyelj ide, kérlek: 
Magadat hibáztatni már vétek 
Emlékezz rá szívéllyel 
S megpuhuló szívvel 
Viszont soha se hagyd 
Hogy ez szemben legyen 
Veled.

Csöndjük alatt hozzátartozók gyásza 
Hallatszott át köztük: 
S ezen mára már 
Az egész világ fölül 
Kerekedett ezen való 
Kőpadlón.

Harry: Egyet had mondjak még 
Utoljára, Kedvesem: 
Soha senkit nem fogok 
Úgy szeretni, mint 
Te veled. 

Emígy üzente szomorú 
Igazát 
S hagyta had boruljon 
Vele bánatának karja. 
Suttogott üzenetét senki sem 
Érzékelte: 
Mint ahogy más is, 
Ez is a kettejük titka lesz 
Örökre.

5. szín:
Zayn; temetőben újra

Csupán három nap 
- Ennyi telik el - 
Mégis Harrynek ez olyan 
Mint a buggyos tej: 
Romlott, büdös fajta 
Az amely őt rosszullétre 
Fogja. 

Az egész világ a fiú 
Távozása után mintha 
Gyászba borult 
Volna: 
Még az ördög is tán 
Meglágyult súlyos fájuk 
Alatt volna. 

Mindennap újabb vörös rózsa: 
Louis sírja bíbor színbe borulva. 
S mint életében zajlott valója 
- Ekképp vonzotta lénye még most is 
Emberek szellemét, tekintetük 
Gyászos gödrét.

Zayn: Még csak három nap telt el 
Nélküled 
De hiányod mindezt 
Nehezebbé, szinte örök 
Lassú valóságra impregnálja: 
Azonban mindannyiunk 
Fájdalmán túltesz a Szerelmedé; 
Tudom, hogyha nem lennénk 
Vele, utánad menne.

S a mogyoróbarna szem
Könnyekbe fulladt:
Két puha ajakpárna szétnyílt vele
A hangtól, amely ugyan-
Annyira kétségbeesett volt
És összetört
Mint ahogyan ő is
S mindenki más
Is vele.

6. szín:
Harry szórakozóhely sikátorában

A gyász jele már réges-rég
Meglátszott arcán:
Mintái nyoma
S szintje is megjelent már.
A lyuk, amely szívében
Tátongott tele űrrel
Többé nem volt teljes
Sem hellyel-közzel
Sem sehogy sem.

Egy pohár, két pohár
Talán száz is:
Telis-tele szesszel
Néha még droggal is.
Emígy próbált felejteni
S elméjét ködösíteni:
Ahogy s milyen mélyen
Elesett, majd szétesett
Senki sem érzékelte.
Teltek a napok, a hetek
S napok is tán
- Miközben kívül erősnek adta magát
Minden személy jónak hitte agyát.
De hacsak tudták volna
Mennyire amaz testrésze
Ellene fordult, mely eddig
Józanná tette
Most hirtelen erősen
Megrészegítette.

Zajos hely villogó fénye, 
Emberek fekete szene
Meglátszott:
Gátlásuk többé nem játszott
Velük táncot.
Amaz hely sikátorában
Tele kártevőkkel; csótányokkal
S egyéb rosszal
- E helyen ült ő
Tele droggal s bódító itallal.

Harry: Hacsak rám néz most az ember
Szeme
Oly' módon vágja szánalmas
Lelkem állapotát:
Annak összetört fáklyáját.
Mit ér nekem másokban
Szemlátomásnak tűnő
Meglelő élvezet?
- Hisz' az csupán látomás,
Egy beképzelt világ!
Szívem kulcsa örökké
Kedvesemnél marad már
- Sajnálkozásom szépnek lehetett
Életem után meglehet -
Szánalmas lényem nem
Érdemel többé életet.
De nem lehetek önző
- Szeretteimhez főleg nem!
Itt hagyni e Földet:
Ezt nem tehetem!
Szívem a túlvilágra húz
Ó, de még mennyire!
E világi éghajlat többé nem
Melegít éjszakákon túl;
Hideg s rideg időszakokon
Át kikészíthet; lényem
Elmúl.

S felnéz a sötét és csillagos
Égre
Miközben könnyekben arca
Éget.
Istenhez imádkozik,
Kedveséhez könyörög
- Suttogva csupán egy kérdésen pörög:
"Mit tegyek, ó, mit tegyek?
Életem többé nem mehet
S nem is megy így."

Történetének gomolyagja túl
Kócossá s végtelenné vált:
Kiutat keresvén semmit sem
Talált már
- A segítség számára már
Süket fülekre
Talált.

Arra jár egy kóbor macska:
Olyan csapzott, mint a fiú maga.
Sorstárs - Harry ekképp gondolja.

Harry: Nézz ránk, kedves Idegen:
Koszosak vagyunk és filterek
- Ízünk aromája s annak
Színe kiolvadt;
Túl sok volt a forró
Alakulat.

 Kóbor jámbor kíváncsian
Méreget
Mind a fiút s mind az
Elmúlt életet;
Mely szemükben méreggé alakult
Mintsem finom vörös bor
Italul.

Ily' módon végezte ő:
Senki sem jön és menti meg őt
- Kiutat többé nem lát az
Életéből.

7. szín:
Anne és Robin otthon beszélgetnek, házuk nappalijában

Anne: Mit tehetnék; mond meg?
Bármit megteszek, csakhogy Fiam
Lelke helyrejöjjön:
Hisz' az romokban hever,
Tele van gumókkal
Buckákkal, melyek
Kővé váltak mankókkal.
Félek, hogy neki már
Késő
- Szemeiben az élet már
Eltűnt.
Mintha ezer évet öregedett
Volna:
Lénye öreg és otromba.

Férje csöndben hallgat,
Miközben szíve ugyanúgy fáj
S ordít a hallban
- Akárcsak párjának ketyegője;
Kétségbeesetten várnak a 
Megmentőre.

Robin: Együtt érzek Veled, Kedvesem:
Fiad mintha csak az én
Véremből is volna
- S az összetört látványa
Éppoly' módon kétségbe fog
Akárcsak Téged késztet.
Megoldást keresek
Amely őt, s minket
Megmenthet.
De elmém cserbenhagy:
S én nem tudom, mit csináljak.

Anne: Hát gondolkozzunk még,
Biztosan van még remény:
Minden dolog ekképp
Működik felénk.

Robin: Kitartásod s ragaszkodásod
Határtalan
Egy esélyt még megér talán
Majd.

Anne: Egy esélyt? Hisz' a
Fiamról beszélsz!

Robin: S a sajátomról is, Édesem
Kérlek, nyugodj meg:
Minden rendben lesz.

S kezük összekulcsolva kapaszkodik
Egymásba:
Hisz' a padló mintha enélkül
Összeomolna
Alattuk már ma.

8. szín:
Liam Harry háza előtt

Öt, tíz, tizenöt;
Húsz kopogás is tán:
Az idősebb fiú ekképp
Próbál bejutni háznak elég
Nagy méretén
Megjelenő, fából készült
Ajtaján:
De abból kihallatszott hangok
Mintha süket fülekre
Adtak volna
Okot;
S az aranybarna szemű
Nagyot sóhajtott.

Liam: Ne hidd azt, Barátom
Hogy bedőlök Neked:
Fájdalmad túlontúl
Nagy ehhez
A csúnya világhoz:
Tudom, hogy a sajátodban
Mélázol.
Szóval nagy elánnal
Kérlek arra; nyisd ki
Ajtód nehéz karral.

A göndör nehéz súllyal
Szívén álldogált a 
Faajtó előtt egy darabig:
Gondolkozott a Barátja szavain.

Harry: Elismerem nagy sajnálattal
Igazad:
Csupán egyedüllétre
Akartam
Tekerni életem iránytűvel
Ellátott útjának
Kútját;
Szavaid elgondolkoztattak
Engem
S úgy érzem, benned
Megbízhatok reménytelenül
Még persze.

A smaragd és az arany
Találkozott:
Utóbbi karjaival erősen
Tartotta a másik
Zokogó s gyönge 
Barátot.

Liam: Ne aggódj, csupán
Idő kell s jobb lesz:
Fakó pultnál
Jön csípősebb meccs
S lehet, hogy most még
Nagy az átok
- Magadat lelkesen 
Falod,
De tudnod kell:
Hosszú utad fénybe
Vezet:
S mi segítünk
Hogy túléld azon
Sűrű és sötét erdejű
Részét életedben, hogy
Azt mondhasd:
Igen, én itt vagyok
S túléltem.

Harry: Hálás vagyok nektek,
Mint mindig persze.
Gyere beljebb;
Jobb ha ezt bent
Beszéljük meg.

Egy óramutatókör járással
Később pedig
A göndör ifjú fejével a Barátja
Ölében szuszogott:
Hagyta egy kis ideig
Csitítani ordító szívének
Ritmusát
És szorosan ölelte
Annak értelmét nagy
Elánnal
Álmai földjén.

Liam: Az élet és a halál
Mintsem különbözik
Egymástól:
Mindkettő hol szenvedés,
Hol mámor.
Táncolni zivatarban,
Nagy égi villámlásban:
Ezt kell megtanulnunk
És miénk lesz a 
Világ.

9. szín:
Harry a parton

Harry: Hát itt vagyok
Ahol Te végezted;
Nézem e partot
S elképzelni nem is merem
Mi történt itt Veled.
Tán Te is így
Bámultad a világító
Holdat,
Amely a sötét égből
Ránk hárul?
Te is így csodáltad
A körülötte fekvő
Csillagokat, amelyek
Úgy éreztetik Veled:
Minden rendben van életedben?
Hallgattad tücskök finom
Hegedűszavait
S így hagytad, hogy
A zene betöltse
Utolsó rezgéseidet
Is?
Eltelt egy év
Nélküled
S a fájó, sötét üreg
Már nem is oly' üres
Ahogyan rég.
Hűvös kapu, mely
Emlékeztetett még
Valóságom felejthetetlen
Tetemére:
Mintha egyszerűen
Újraéledne épp.
Tudom, hogy hallasz engem
- S láttál és hallottál
Mindig is.
Figyelted fájó szívvel
Miket élek s élünk át
Nélküled itt.
Mond csak:
Sajnálod tettedet?
Vissza akarod fordítani,
Hogy éld megérdemelt
Életedet?
De késő bánat eb gondolat,
Nemigaz?!
Itt voltam, és itt leszek
Mindig is Veled:
Szívemben hordozlak
S a gyász nem szűn meg
Soha sem.
Nincs is már mit
Rejtegetni:
Sutaságunk miatt ilyet
Elveszíteni!
Szerelmünk gyümölcse oly'
Érett és zamatos
Lenne most
S esküszöm: mindent
Megadnék Neked.
Tudod, a sok jó
Emlékünk s titkunk
Vigasztalt az egész
Időszak alatt:
Közös pór
Házunk fala
Örökre megmarad.

S a csönd, amelyet a
Fiú hagyott beköszönteni
Az elmúlás gyászának töve
Volt még:
Rögös útján sikerként elkönyvelve
Magát.
Hagyta, hogy szívét s lelkét
- Még a legapróbb porcikáját
Is
Megtöltse a belenyugvás
Teher nélküli terhe:
Nagyot sóhajtott
Miközben érezte:
A Szerelme itt van újra
Mellette.
Tudta, hogy mindig is
Itt marad
- Amíg be nem lép
A Mennyország ajtaja
Furcsa akarataként;
Hogy aztán megtegye,
Amit Földön nem
Tehetett:
Csókolni, míg csak ő
És Szerelme
Ép
Míg a világmindenség
Él.

12 megjegyzés:

  1. Szia kedves Naomi! :)
    Nos, akkor ki is fejteném a véleményem a történetedről, habár nem nagyon értek én ehhez.
    Személy szerint nem igazán olvasok prózát, a versek is igencsak messze állnak tőlem; azonban a Silent Scream-en szoktam olvasgatni, s ahogy itt is haladtam a sorok között, annyi bizonyos... hogy igen, van ehhez is tehetséges! Mint említettem, nem tudom, mi számít jónak és rossznak a prózában, azonban nekem a szó használatos valóban tetszett, mindenféle elfogultság nélkül !
    Én azt mondom, hogy ha szeretsz prózát írni, nehogy abba hagyd! Érződött a történetből nagyon, hogy szeretted megírni, és ez egy nagyon jó dolog :)
    Így tovább, kíváncsian várom, bármivel is rukkolsz elő :)
    Kaede. xx

    (u.i.: még egyszer is szívesen a fejléc dolgot; de tényleg, ne köszöngesd annyit, valóban szívesen tettem! :P :)) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Kaede!
      Soha sem leszek neked elég hálás, amiért mindig itt vagy, és bőszen kifejted a véleményed; ezzel engem mindig megörvendeztetvén.
      Nagyon örülök, amiért bejött ez a forma: hozni is fogok még ilyen sztorit, már csak azért a pár olvasóért is, akiknek ez tetszett. :)
      Még egyszer köszönök mindent! <3
      N. G. xx

      (Ui.: Ne is próbálkozz, sokszor fogsz még engem hallani köszöngetni!:P)

      Törlés
  2. Nem szerettem az ilyeneket,de ez nagyon-nagyon jo lett:)Szornyen tetszett*-*Ilyen formaban biztosan nehezebb irni,de neked tokeletesen ment❤Nagyon varom a kovetkezot^^ Imadtam ❤❤
    Es jo szorakozast kivanok a koncerthez!:)
    Lizziexx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ha tudnád, mennyire elolvadtam már az első mondatodnál... "Nem szerettem az ilyeneket, de ez nagyon-nagyon jó lett." Jajj, ne csináld.
      Hihetetlenül örülök, amiért ennyire megnyert téged, bevallom, nagyon féltem a visszajelzésektől, hiszen ez egy tényleg elég új dolog...
      De nem tántorított el az a jó pár negatív vélemény. :) Szeretek ilyet írni, van rá pár elég szívélyes olvasóm: akkor miért ne?!:)
      Még egyszer köszönök mindent!!!
      N. G. xx

      Törlés
  3. Itt senki se szereti ezeket csak én?
    Hozz minél több ilyet mert én meghaltam :o (nem kicsit sírtam, bevallom:( )
    Nagyon nagyon tetszik és ez számomra teljesen új, mármint Larrys verset magyarul soha nem is olvastam, lehet megírtak már párat, de hozzám azok nem igazán jutottak még el, de ez... ez... ez egyszerűen tökéletes! Tényleg,.!
    Köszönöm az élményt! :'3
    Sok puszi <3
    Brigi.xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, ne mond, hogy sírtál... Ez engem is megkönnyeztet. Nem hittem volna, hogy ilyen eredményt érhetek el, de borzasztóan örülök, ha sikerült ezzel a kezdő verses sztorival érzelmeket kicsikarnom egy-két emberből!:)
      Szóval borzasztóan örülök, hiszen ahogyan már említettem: nagyon féltem a visszajelzésektől - így utólag rájöttem, hogy nem is alaptalanul.
      Én köszönöm, hogy olvasol!! <3
      N. G. xx

      Törlés
  4. Huu ez aztan igazi elmeny volt!! Oszinten nem az en mufajom es picit nehezebben fogom fel de buszke lehetsz arra hogy megirtad, nekem biztosan nem menne, nagyon nagyon ugyes vagy!:) es bar szomoru volt es lekonnyeztem az osszes sminkem, imádtam és en tovabbra is szivesen olvasom ezt a mufajt is:)))
    <3
    ~Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, ne... Te is sírtál... Ne csináljátok.
      Annyira örülök, hogy ennyire tetszett!!! Számomra ez teljesen felfoghatatlan, de próbálkozom, igazán.:P
      Nagyon szépen köszönöm a dicséreteket, és hogy olvasol!<3
      N. G. xx

      Törlés
  5. Komolyan mintha csak egy kolto veszett volna el benned. Tehetseged ehhez neked rengeteg van! Csak igy tovabb es nagyon varom a kovetkezo ilyet! Nagyon imadtam, ne hagyd abba! Sok szep ilyet szeretnek meg olvasni toled! Ez gyonyoru volt!
    Nitus xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legelső reakcióm, már a legelső mondatodnál: :OOOOOOOOOO.
      Egyszerűen hatalmas élmény ilyen visszajelzéseket kapni arra, amit saját kézzel, saját erődből alkottál... Főleg azokra, amelyekben a legbizonytalanabb vagy, mint egy olyan új dolognál, mint amilyen ez a verses forma is.
      Köszönöm szépen; csupán ennyit tudok hajtogatni!!
      N. G. xx

      Törlés
  6. Egyre jobb is jobb lassan eléred a tetőfokot ahonnan tuti tovább törsz ez az írásmód atyaég bámulatos.Taníts mester ! :D
    Siess a következővel !
    Meglepi nálam habár már számtalanszor megkaptad megérdemled .:)
    - http://hetolivemylife.blogspot.hu/2015/06/dorothy-blog-award-alias-2dij.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hahaha, ne már, komolyan kicsináltok! :P Olyan édesek vagytok, de azért messze vagyok a mestertől, haha.
      De köszönöm, nagyon jól esett! :)
      És a díjat is nagyon szépen köszönöm, az ilyenekből sosem lehet elég, haha! <3
      N. G. xx

      Törlés